1 Udbud af arbejdsmiljøkoordineringsopgaven

  • Arbejdsmiljøkoordineringsopgaver der skal indgå i udbuddet
    • Opgaver (med udgangspunkt i denne drejebog og fx FRI og Danske Arks ydelsesbeskrivelse)
    • Kommunikationsmetoder og samarbejdsformer
    • Ressourcer (tid og økonomi)
  • Krav til arbejdsmiljøkoordinator om
    • Viden og erfaringer mv. som modsvarer den aktuelle koordineringsopgave (placering, dokumenterbar erfaring, uddannelse mv.)
    • Ansættelsessted (bygherre, bygherrerådgiver, projekterende, byggeledelse eller entreprenør)
    • Kontinuitet (samme eller forskellig P-koordinator og B-koordinator)
  • Økonomiske og organisatoriske rammer, som sikrer arbejdsmiljøkoordinatoren tilstrækkeligt rum til at varetage koordineringsopgaven
  • Betydningen af entrepriseformer mv
    • Fag-, hoved- og storentreprise
    • Totalentreprise
    • Intern eller ekstern bygherrefunktion
    • Tidlig inddragelse og partnering mv.
  • Kontrakt om arbejdsmiljøkoordinering (en eller flere kontrakter, selvstændig kontrakt eller del af samlet ydelse fra rådgiver eller totalentreprenør)