Bygherren – Udpegning af arbejdsmiljøkoordinatorer
Overvejelser ved indgåelse af aftalen med arbejdsmiljøkoordinator (P) er desuden:
- Arbejdsmiljøkoordinator (P)’s deltagelse i og adgang til relevante beslutninger på projekteringsmøder. Skal der afholdes et opstartsmøde om arbejdsmiljøkoordineringen for projekterende, herunder om samarbejdet og aftaler om dokumentation af arbejdsmiljøindsatsen
- Hvilke værktøjer og metoder arbejdsmiljøkoordinator (P) skal bruge i arbejdsmiljøkoordineringen, fx afholdelse af workshops for de projekterende
- Hvordan arbejdsmiljøkoordinator (P) skal dokumentere sit arbejde, fx ved udfyldelse af logbog
- Arbejdsmiljøkoordinator (P)’s inddragelse vurdering af rækkefølge og varighed af de enkelte arbejder/arbejdsfaser
- Arbejdsmiljøkoordinator (P)’s samarbejde med projekteringslederen
- Udarbejdelse af plan for sikkerhed og sundhed (PSS)
- Udarbejdelse af journalen for fremtidig reparation og vedligeholdelse af det færdige projekt
- Arbejdsmiljøkoordinator (P)’s afrapportering til bygherren
- Fyldestgørende overdragelse fra arbejdsmiljøkoordinator (P) til arbejdsmiljøkoordinator (B)
Siden er oprettet 30. august 2017
Siden er ændret 3. oktober 2017