Bygherren – Rammesætning af arbejdsmiljøkoordineringen
Dagsorden for forventningsafstemningsmøde mellem bygherre og arbejdsmiljøkoordinator kan være:
- Orientering om lovkrav og at arbejdsmiljøkoordinator handler på bygherrens vegne
- Arbejdsmiljøkoordinators mandat
- Har bygherren en arbejdsmiljøpolitik? Eller skal der laves arbejdsmiljøprogram eller målsætninger for det konkrete projekt?
- Bygherrens synlighed i hele byggeprocessen
- Kommunikationslinjer i projektet
- Arbejdsmiljøkoordinators præsentation af, hvordan arbejdsmiljøkoordineringen vil foregå:
- Dokumentation for arbejdsmiljøkoordinering
- Fastlægge løbende møder mellem bygherre og arbejdsmiljøkoordinator
- Aftale om arbejdsmiljøkoordinators mandat/beføjelser
- Aftale hvordan bygherre støtter op om arbejdsmiljøkoordinatorens arbejde
- Håndtering af opstartsmøder
- Definere sagstypen i fællesskab. Er projektet særligt kompliceret, tidsplan stram mm, som kan fordre, at der er behov for yderligere tiltag? Og hvordan skal de finansieres
- Håndtering af ulykker og nærvedulykker, sætte mål for ulykkesfrekvens
- Journal – kommunikation med drift under udarbejdelse og overdragelse
- Statusmøder mellem arbejdsmiljøkoordinator og bygherre om, hvorvidt arbejdsmiljøkoordineringen fungerer efter hensigten
Siden er oprettet 9. juni 2017
Siden er ændret 31. august 2017