Arbejdsmiljøkoordinator (P) – Rammerne

Det anbefales at holde et opstartsmøde med bygherre, rådgiver og projekterende, hvor de væsentligste spørgsmål i forbindelse med arbejdsmiljørigtig projektering afklares. Det kan blandt andet være emner som:
  • Bygherres arbejdsmiljøpolitik for projektet
  • Klarhed over hvilke virksomheder, der projekterer, og hvem der har ansvaret for grænseflader mellem de forskellige projektdele
  • Særlige hensyn som koordineringen skal tage i forbindelse med entrepriseformen
  • Resultaterne af gennemført forundersøgelser og evt. behov for flere undersøgelser vedr. særligt farligt arbejde
  • Særlige forhold i byggeriets omgivelser, der udgør en særlig risiko i forbindelse med opførsel og vedligehold
  • Særlige forhold fx vedrørende renovering, der skal tages hensyn til?
  • Tidsplan og rækkefølge: Aktiviteter, hvor tiden eller rækkefølgen har betydning for sikkerhed eller sundhed
  • Vinterforanstaltninger i projektet
  • Omfanget og udformningen af PSS (Plan for sikkerhed og sundhed)
  • Hvordan skal arbejdsmiljøkoordinering under udførelsen udbydes?
  • Arbejdsmiljøgranskning ved faseskift
  • Hvordan skal arbejdsmiljøkoordinator(P) eller (B) inddrages, når projekteringen fortsætter eller ændres under udførelsen?
  • Tid (økonomi) til koordinators samarbejde med projekterende

Kategoriseret i:

Siden er oprettet 17. maj 2017

Siden er ændret 6. juni 2017