Arbejdsmiljøkoordinator (P) – Rammerne
Det anbefales at holde et opstartsmøde med bygherre, rådgiver og projekterende, hvor de væsentligste spørgsmål i forbindelse med arbejdsmiljørigtig projektering afklares. Det kan blandt andet være emner som:
- Bygherres arbejdsmiljøpolitik for projektet
- Klarhed over hvilke virksomheder, der projekterer, og hvem der har ansvaret for grænseflader mellem de forskellige projektdele
- Særlige hensyn som koordineringen skal tage i forbindelse med entrepriseformen
- Resultaterne af gennemført forundersøgelser og evt. behov for flere undersøgelser vedr. særligt farligt arbejde
- Særlige forhold i byggeriets omgivelser, der udgør en særlig risiko i forbindelse med opførsel og vedligehold
- Særlige forhold fx vedrørende renovering, der skal tages hensyn til?
- Tidsplan og rækkefølge: Aktiviteter, hvor tiden eller rækkefølgen har betydning for sikkerhed eller sundhed
- Vinterforanstaltninger i projektet
- Omfanget og udformningen af PSS (Plan for sikkerhed og sundhed)
- Hvordan skal arbejdsmiljøkoordinering under udførelsen udbydes?
- Arbejdsmiljøgranskning ved faseskift
- Hvordan skal arbejdsmiljøkoordinator(P) eller (B) inddrages, når projekteringen fortsætter eller ændres under udførelsen?
- Tid (økonomi) til koordinators samarbejde med projekterende
Siden er oprettet 17. maj 2017
Siden er ændret 6. juni 2017