Arbejdsmiljøkoordinator (P) – Aftalen med bygherren 2

Forslag til dagsorden for forventningsafstemningsmøde mellem bygherre og arbejdsmiljøkoordinator
  • Orientering om lovkrav og at arbejdsmiljøkoordinator = bygherrer, når han agere på bygherrens vegne
  • Har bygherren en arbejdsmiljøpolitik? Eller skal der laves arbejdsmiljøprogram eller målsætninger for det konkrete projekt?
  • Bygherrens synlighed i hele byggeprocessen
  • Kommunikationslinjer i projektet
  • Arbejdsmiljøkoordinators præsentation af, hvordan arbejdsmiljøkoordineringen vil foregå, fx med udgangspunkt i FRI/DANSKE ARKs ydelsesbeskrivelse
    • Dokumentation for arbejdsmiljøkoordinering
    • Fastlægge løbende møder mellem bygherre og arbejdsmiljøkoordinator
    • Aftale om arbejdsmiljøkoordinators mandat/beføjelser
    • Aftale hvordan bygherre støtter op om arbejdsmiljøkoordinatorens arbejde
    • Håndtering af opstartsmøder
  • Definere sagstypen i fællesskab. Er projektet særligt kompliceret, tidsplan stram mm, som kan fordre, at der er behov for yderligere tiltag? Og hvordan skal de finansieres?
  • Håndtering af ulykker og nærvedulykker, sætte mål for ulykkesfrekvens
  • Journal – kommunikation med drift under udarbejdelse og overdragelse

Kategoriseret i:

Siden er oprettet 28. juni 2017

Siden er ændret 28. juni 2017